Samenvatten
Je hebt nu alle theorie van "Veranderingen" doorgewerkt. Er moet een totaalbeeld van deze leerstof ontstaan...
Ga na, of je al de bij dit onderwerp horende begrippen kent en weet wat je er mee kunt doen. Ga ook na of je de activiteiten die staan genoemd kunt uitvoeren. Maak een eigen samenvatting!
Begrippenlijst:
11: toenemende, afnemende of constante stijging of daling — extremen
12: toenamentabel — vaste stapgrootte — toenamendiagram
13: gemiddelde verandering — differentiequotiënt — koorde
14: veranderingssnelheid in een punt — differentiaalquotiënt — raaklijn
15: hellingsgrafiek — hellingsfunctie — tekenschema
Activiteitenlijst:
11: bij een functie (of grafiek) aangeven waar hij (toenemend, afnemend) stijgt en daalt;
12: bij een functie (of grafiek) een toenemediagram tekenen en omgekeerd bij een toenamediagram mogelijke grafieken van een bijpassende functie tekenen;
13: bij een functie (of grafiek) het differentiequotiënt op een gegeven interval berekenen en de betekenis daarvan omschrijven;
14: bij een functie (of grafiek) het differentiaalquotiënt voor een gegeven invoerwaarde berekenen en de betekenis ervan omschrijven — het hellingsgetal van een raaklijn aan een grafiek berekenen;
15: bij een functie (of grafiek) een hellingsgrafiek tekenen — uit een hellingsgrafiek eigenschappen van de functie (stijgen, dalen, extremen) aflezen.
|