Samenvatten
Je hebt nu alle theorie van "Veranderingen" doorgewerkt. Er moet een totaalbeeld van deze leerstof ontstaan...
Ga na, of je al de bij dit onderwerp horende begrippen kent en weet wat je er mee kunt doen. Ga ook na of je de activiteiten die staan genoemd kunt uitvoeren. Maak een eigen samenvatting!
Begrippenlijst:
61: stijgen en dalen — toenemende, afnemende of constante stijging of daling — interval — extremen
62: toenamentabel — vaste stapgrootte — toenamendiagram
63: gemiddelde verandering — differentiequotiënt — koorde
Activiteitenlijst:
61: bij een functie (of grafiek) aangeven waar hij (toenemend, afnemend) stijgt en daalt; — intervalnotatie gebruiken
62: bij een functie (of grafiek) een toenemediagram tekenen en omgekeerd bij een toenamediagram mogelijke grafieken van een bijpassende functie tekenen;
63: bij een functie (of grafiek) het differentiequotiënt op een gegeven interval berekenen en de betekenis daarvan omschrijven;
|